fredag den 16. maj 2014

Madorgie

Jeg spiser det så populære LCHF for tiden, hvor man helt dropper kulhydrater (kartofler, pasta, brød) og sukker.

Det går forbløffende let. Jeg har "kun" tabt seks kilo, men mit stress taget i betragtning, tror jeg, det er ret fint.

Men… jeg går lidt og planlægger en kæmpe "syndedag", hvor jeg må spise lige præcis det, jeg ind i mellem har savnet - det har faktisk ikke været så tit.

Foreløbigt ser min liste sådan her ud:

  • Is! Kaffeis, lakridsis, jordbæris, straciatellais - og det skal være fra Siciliensk is på Skydebanegade. 
  • McDonalds: Quarter Pounder og McNuggets. 
  • Bland-selv-slik: sure, røde vingummier, skum og andre herligheder. 
  • Kage! Måske flere slags: chokolade, gulerods, cupcakes. De skal være saftige og lækre. Og macarons. 
  • Lidt i samme kategori: Cookies! Af den sej-bløde slags. Har fundet den perfekte opskrift
  • Sushi - jeg må jo ikke spise ris! 
  • Stærk indisk mad fra Tandoori Masala med både naan og ris. 
  • Dronningemandler og wienerlinser. Totalt mormorslik i pastelfarver. 
  • Og så starter jeg nok dagen hos Meyers Bageri med en kanelsnurre og en ølandshvedebolle med masser af smør. 
(Ved ikke lige, hvordan jeg skal nå at spise alt det i løbet af en dag…) 

En ting, jeg undrer mig over er fraværende på listen, er chips. Det plejede ellers at være min favoritspise - men dem har jeg nærmest mistet lysten til. Ikke at jeg tænker 'Ad'. Jeg tænker bare… 'Hmmm… ikke lige nu'. 

2 kommentarer:

  1. Mum. Men er det ikke som om lysten faktisk forsvinder lidt, når man skriver det ned og smager på hver ord? Sådan har jeg det. Men jeg har heller ikke tabt mig længe :) Tillykke med de 6 kilo! L

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have.
      Jo, lidt ret har du - ihvertfald med McD-maden, som ellers plejede at være noget af min yndlings (som skrevet om før på bloggen). Men det er faktisk ikke det værd. Vil hellere "synde" med sushi.

      Slet