tirsdag den 25. februar 2014

Filmvrede

Jeg har lige set 'The Butler'.

Eller det vil sige: Jeg slukkede efter en times tid.

Jeg synes, Forest Whitaker er en genial skuespiller. Kæft, han er dygtig. Respekt!



Men det pisser mig af, at filmen er fyldt med kendis-afro-amerikanske mennesker - og ikke skuespillere.
Helt ærligt! Lenny Kravitz (gys), Mariah Carey (dobbeltgys) - og så miss Oprah (nå ja - hun er da ok, også i 'Farven Lilla'.) Men stadigvæk!
(Og så kan jeg ikke forholde mig til, at Yaya - aka. Americas Next Top Model sæson 3 næsten-vinder, hvor hun beviste, hvor irriterende og selvretfærdige en gimpe, hun er - er en ret anvendt skuespiller efterhånden.)

Jeg blev helt rasende og tænkte, det nærmest er en kendis-pendant til blackface. Der må da være SÅ mange talentfulde, sorte (hvad er det politiske korrekte udtryk nutildags?) skuespillere, der kunne have besat de roller i filmen, der i forvejen er rigeligt stjernespækket.

What goes?

Og så var filmen lige vel moraliserende og talen-ned i forhold til amerikansk borgerrets-historie…

Ingen kommentarer:

Send en kommentar