tirsdag den 19. november 2013

Trappetristesse

Så.
Nu har jeg hentet diverse personligheder hos ham.

Han var… ligeglad. Gav en kop kaffe og snakkede om skakmesterskabet, der kørte højlydt på computeren. Kold klud i ansigtet. Selv om det jo nok er hans måde at beskytte sig selv på. At være sådan… lala.

Jeg sad og stirrede i min kaffe. Drak den. Og gik. Fik et håbløst skulderkram.

Han lukkede døren på 4. Jeg gik nogle trin ned. Og besvimede måske lidt? Befandt mig i hvert fald siddende på trappen sådan lige vel pludseligt. Kunne ikke trække vejret. Havde metallisk smag i munden. Det prikkede i tungen.

Sad og fik vejret igen. Så jeg kunne gå ud og sætte mig i lånebil.
Der sad jeg så og tudede med hætten trukket ned i panden, prøvede at skabe mit eget rum. For han bor selvfølgelig lige ved en skole, aka valgsted i dagens anledning, så det vrimlede med folk, der stirrede ublu ind i min lille metalhule.

Så meget for at være anonym.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar